10 Ocak 2011 Pazartesi

Andiamo Napoli !

Napoli, Italya'da sevdiğim takımların başında geliyor. Bunun bir sürü sebebi var; Maradona, şehrin güzelliği, kuzey-güney İtalya rekabeti ama hepsinden önce tabi ki taraftarı geliyor. İnanılmaz bir taraftar kitlesi var Napoli'nin. Öyle ki Napoli Serie C ' deyken, Milan ve İnter'den sonra İtalya'nın en yüksek üçüncü seyirci ortalamasına oynuyorlardı. 60.000 kişilik San Paolo stadyumu 40.000'lerin altına düşmüyordu kolay kolay. Bir kez daha dikkat çekmek istiyorum, bahsettiğimiz lig Serie C.

Dün kendi sahasında Juventus'u Uruguay'lı yıldızı Cavani'nin 3 golüyle geçti Napoli. Skor 3-0 ama oyunun hakkı en az 5-6 'ydı bence. Göze gerçekten çok hoş gelen bir atak futbolu oynuyor Napoli. Dün maçı izlerken bir ara tuvalete kaçtım geldiğimde ekranı kıpkırmızı meşale dumanıyla görünce tüylerim diken diken oldu. Şu anda lider Milan'ın 4 puan gerisinde ikinci sırada, dün Milan mucizevi bir beraberlik yakalamasa 3'e inmişti bile fark. Galatasaray ve Liverpool'un süründüğü bu sene, Napoli'nin bu performansı bir nebze olsun teselli oldu bana.

Bir parantez de Edinson Cavani'ye açmak lazım. Bonservisi Palermo'da, Napoli'de kiralık oynuyor, fakat ben şahsen bu kadar verimli bir kiralık oyuncu hatırlamıyorum. Enteresan bir adam gerçekten, temiz yüzlü, dişlerinde tel var, takım sahadan ayrılırken gözleri doluyor falan. Acaip kanım ısındı kısa sürede Cavani'ye. Attığı birbirinden harika goller de cabası. Sadece Cavani değil; Hamsik, Lavezzi, Paolo Cannavaro, Dossena, kalede de bizdekinden bambaşka bir Morgan de Sanctis. Güzel bir takımı, çok güzel bir tribünü var Napoli'nin. Nisan - mayıs'a kadar bu şekilde devam ederlerse, bir iki maça kaçmak lazım buradan.

Andiamo !

*Bu hayatta en çok nefret ettiğim 2-3 takımdan biri olan Juventus da beter olur inşallah. Juve ! Juve ! Vaffanculo !


edit: yazıyı sabah sabah yazdım uyku mahmurluğuyla yazmamak lazımmış, 40 yıllık San Paolo stadını Sao Paolo yapmışım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder