13 Ocak 2011 Perşembe

Vizyonsuzlukta bir kilometre taşı

Bugün telefonuma gelen mesajı aynen yazıyorum : "TT Arena'ya giris yapacak tum cocuklarin, yas grubu gozetmeksizin, gecerli bir bilet sahibi olmasi zorunludur. Biletsiz cocuklar stada alinmayacaktir."

Donup kaldım mesajı görünce. Belki bilmeyenler vardır, Ajax maçı için satışa bilet çıkmadı. Yeni stad için 16.000 civarında kombine satıldı, hadi localar ve sizden önemli olmasın, çok önemli insan tribünleriyle beraber 20.000 olsun. Kongre üyelerine ikişer davetiye yollanıyor, faal olan 8.000 civarı kongre üyesi var, bunu da ikiyle çarpsak hadi onu da yukarı yuvarlasak toplamda 40.000 kişi buradan gelecek. Bir de davetiyeler, çağıralacak büyükbaş öküzler ve kodamanlar düşünüldüğünde bu maçta olması beklenen kitlenin en azından bugünün hesabıyla 45.000'i geçmesi mümkün gözükmüyor, üstelik bu hesabı oldukça iyimser ve bol keseden yaptım.

Bu hesaplara da gerek yok aslında, çünkü bahsettiğimiz mevzu "çocuklar". Stad tıklım tıkış olsa bile babasının boynunda maçı izleyebilecek, veya koltuklarının genişliğiyle övünülen yeni stadımızda rahat rahat ferah ferah kendilerine yer bulabilecek küçük insanlardan bahsediyoruz. "Stad tıklım tıkış olsa bile" sözüne ve yukarıdaki hesaba bir kez daha dikkat çekmek istiyorum.

Bahsedilen kitle Galatasaray'ın geleceği. Belki futbolun f'sinden haberi olmayan ama bu stadı görünce içindeki Galatasaray ateşi doğacak milyonlarca çocuk var. Aynı şekilde belki doğduğundan beri yeni stadı görmenin hayalini kuran, kendince Galatasaray'ı o şekilde yaşayan kaç çocuk vardır kimbilir.

Kafası bir gram çalışan bir yönetim olsa şu maça "herkes yanında bir çocukla gelmek zorundadır" diye kural koyardı, ama biz anca kısıtlamalar yasaklar peşinde koşalım. Geleceğimize darbe üstüne darbe vuralım. Çocukların Galatasaray'ı seçme veya Galatasaray'lı olma yaşlarında onlara yapılacak daha kötü bir şey var mıydı acaba bu yasaktan başka?

Yazıklar olsun size de, yapacağınız işe de, açacağınız stada da. Sivas maçına da kale arkalarını 40-50 civarı bir şey yapmayı unutmayın. Şu yazıya Galatasaray etiketi koymak içimden gelmedi resmen.

2 yorum:

  1. Ajax maçına 45 bin kişi alınacakmış. Tam kapasite olmayacak yani henüz. Ama dediğinde haklısın tabi. Ben de küçükken çok gittim babamın omzunda maçlara.

    Bir yandan da güvenlik meselesi. İlk maçta yaşanabilecek olumsuzluklara karşı belki de güvenlik amaçlıdır diyeceğim de bu yönetimin bunu düşünerek yaptığını sanmıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Güvenlik meselesiyse biletli çocukları da almamak lazım, ayrıca hani Avrupa'nın en modern stadı binlerce giriş kapısı falan vardı ? Yani izdihamlık bir durum olması söz konusu değil.

    Zaten mesajın halindene tavrından öyle bir güvenlik kaygısı olduğunu hiç zannetmiyorum, direkt "çoluk çocuğu beleş sokarız nasıl olsa diye düşünüyorsunuz babayı alırsınız" derdiyle göndermişler belli ki.

    Bu vesileyle blogumuza ilk yorumu yazdığın için sana tüm ekip arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum bu arada :)

    YanıtlaSil